Bemutatkozás
A SIRO Zrt. jogelődje,
a SI-RO BT 1993-ban alakult, tevékenységi köre, az irodatechnikához
és a számítástechnikához kötődik megalakulása óta. A ’93 óta
sikeresen működő SI-RO BT, 2006.08.23 –án váltott cégformát, és
átalakult zártkörűen működő részvénytársasággá.
A SI-RO BT és a SIRO Zrt. tulajdonosi szerkezete nem változott,
az alapítás óta. A biztos, kis lépéseknek köszönhetően, folyamatosan
bővült a tevékenységi kör, és folyamatosan növekszik a partner
pénztárak száma is. Jelenleg a pénztári piac kiszolgálása a SIRO
Zrt. fő tevékenysége, ez adja az árbevétel nagyobbik részét.
Egy megbízás alapján, 1996
-ban kezdtünk bele egy egészségpénztári szoftverrendszer
elkészítésébe. Ekkor Clipper 5.3 programnyelven, DOS alatt történt a
fejlesztés. Ekkor készült el a jelenleg is működő MEDIO rendszer.
A fejlesztés megkezdésekor informatikusokból, jogászokból,
pénzügyi, számviteli szakemberekből, orvosokból,
biztosításmatematikusokból álló csoportot hoztunk létre, egy teljes
egészében, az egészségpénztárak igényeinek megfelelő rendszer
kialakítására. Ez a csapat az évek során további alvállalkozókkal és
munkavállalókkal egészült ki. A mai informatikai és tanácsadói
csoport többnyire alvállalkozókból áll, akikkel, az egyező érdekek
mentén, nagyon jó eredményeket elérve dolgozunk együtt.
A nagy taglétszámú pénztárak igényeihez igazodva 1999 -ben
kezdtük el az MS SQL 2000 adatbázisra illeszkedő, Delphiben
fejlesztett egészségpénztári programrendszer kifejlesztését, és 2000
–ben adtuk át használatra az első SQL –es változatot.
Ez az SQL alapú rendszer a – már majd öt éve kiválóan üzemelő –
DOS-os program minden elemét tartalmazza, kiegészítve a Windows
grafikus felülete által nyújtott lehetőségekkel. Szinte minden
mozzanat tárolt eljárásokkal valósul meg, amitől a rendszer működése
még megbízhatóbb, még gyorsabb és hatékonyabb lett.
A DOS-os programváltozat 2006-ban teljes egészében kifut, minden
pénztár az SQL alapú változatot használja, csak különleges igény
esetén fejlesztjük tovább.
Az SQL-es MEDIO változat bejegyzett szerzői joga Simon Péteré, a
kizárólagos értékesítés joga a SIRO Zrt.-é.
A MEDIO-hoz kapcsolódva sokrétű tájékoztatási, egyenleglekérdező,
vásárlási, vagy vásárlást segítő szolgáltatással állunk a Pénztárak
rendelkezésére, mivel előre nehezen eldönthető, hogy az adott
pénztárban éppen melyik változatot használnák a tagok
2002-től kezdve üzemeltetünk egy web szervert, amin kizárólag
egészségpénztáraknak nyújtunk internetes megjelenési lehetőséget,
valamint egyenleg lekérdezési, tájékoztatási felületet. A pénztár
Internetes megjelenéséhez nem csak lehetőséget biztosítunk, hanem a
lap megtervezését, elkészítését is saját fejlesztői gárdával tudjuk
elvégezni.
Szintén 2002-től működik az SMS alapú tájékoztatási rendszer,
amely saját web szerverünkről indítva, óránként akár 3600 szöveges
üzenet elküldésére alkalmas. A rendszerrel ki tudjuk használni az
SMS küldésében és fogadásában rejlő összes lehetőséget.
A 2001-től kezdve hat pénztárnál telepítettünk – egy alvállalkozó
céggel közösen – Call Center -t. Ezek a hang alapú tájékoztatási
rendszerek ugyancsak a tagok teljes körű kiszolgálását segítik, és
on-line kapcsolatban állnak a MEDIO-val. A CallCenter -kkel
lehetőség van hangalapú tájékoztatásra, egyenleglekérdezésre, és
szolgáltatói zárolásra is.
Az összes, jelenlegi kártya központtal kapcsolatot tartunk. A
MEDIO rendszer kezeli az egészségkártya rendszerű, vagy a
hitelkártya rendszerű megoldást is, vagy akár e két rendszert egyben
is. Az általunk kezelt pénztárak közül jelenleg nyolc pénztár
üzemeltet, vagy csatlakozott kártya rendszerhez. Az ehhez szükséges
fejlesztéseket elvégeztük, és a MEDIO rendszerhez integráltuk.
Jelenleg is több pénztárnál végzünk szakértői tevékenységet. A
szakértői tevékenységünk keretében az alábbi szolgáltatásokkal
állunk a jelenlegi, vagy jövőbeni Pénztárak rendelkezésére:
-
Pénztár alapítás
-
Pénztári szabályzatok elkészítése, felülvizsgálata
-
Pénztári működési modell megtervezése, megszervezése, a MEDIO
rendszer, esetleges testre-szabására ajánlattétel
-
Orvosszakmai szakértői tevékenység, az ehhez szükséges
szoftver rendszerek szállítása alvállalkozón keresztül
-
Egészségpénztári szoftver, hardver, rendszer audit
-
Jogi, gazdasági tanácsadás, belső ellenőri feladatok ellátása
Főtevékenységünk, mellyel nap mint nap a pénztárak rendelkezésére
állunk:
-
Pénztári szoftver szállítás, egészség, önsegélyező, önkéntes
és magánnyugdíjpénztárak részére
-
Az igények felmérése után a rendszer testre-szabása
-
A kezelőszemélyzet betanítása, előre egyeztetett ütemterv
szerint
-
A pénztári szoftver teljes körű jogszabálykövetése,
rendszerfelügyelete, szoftverkövetése
-
Teljes körű jogszabálykövetés
-
Szoftver és hardver rendszer felügyelet, távolról, vagy a
helyszínen akár napi gyakorisággal
-
Egyedi szoftver fejlesztések, a pénztárak igényeihez igazodva
(rendszerterv készítés – fejlesztés – tesztelés a teszt
rendszeren – éles üzembe állítás – betanítás – dokumentálás)
-
Teljes körű pénztári nyilvántartás vezetési tevékenység. A
teljes körű szolgáltatás, az analitikus és főkönyvi könyvelésen
keresztül a jelentések elkészítését, a tervezést, és a kötelező
tagi tájékoztatásokat is magában foglalja
-
Lehetőség van a teljes körű szolgáltatáson belül, a pénztári
folyamatok, pénztár által meghatározott részének pénztárban
tartására, és ott internet alapú eléréssel a MEDIO rendszerbe
integrálására. Ezzel a lehetőséggel a pénztár bizonyos, számára
fontos, előnyös tevékenységeit a pénztárban tartja, és a többi
pénztári folyamata kerül hozzánk
-
A tagoknak nyújtandó információszolgáltatással összefüggő
tevékenységek
-
Web megjelenés készítés, weblap üzemeltetés
-
Web alapú forgalom, és egyenleglekérdező szolgáltatás
-
E-mail lapú forgalom, és egyenlegküldő szolgáltatás
-
CallCenter szállítás, integrálása a MEDIO, vagy más
rendszerhez
-
SMS küldő szolgáltatás
Az elmúlt években minden pénztárnál volt Felügyeleti ellenőrzés,
a pénztárak nem kaptak olyan kifogást, mely a MEDIO rendszerrel
kapcsolatos lenne. Nem merült fel az ellenőrzések során olyan
probléma mely a programrendszer hibás működésére lenne
visszavezethető. Mivel minden ellenőrzésen aktívan, tevőlegesen
részt vettünk, ezért az ellenőrzések tapasztalatait is folyamatosan
beépítettük a rendszerbe. Illetve a más pénztáraknál történt
ellenőrzési tapasztalatokról folyamatosan tájékoztattuk a többi
pénztárat, így elkerülhetők voltak az azonos típusú hibák.
Cégünk jelenleg két telephellyel rendelkezik, győri irodánkban
végezzük a fejlesztéseket, a tatabányai telephelyünkön, pedig teljes
körű nyilvántartási és könyvelési tevékenységet végzünk egészség- és
önsegélyező pénztárak részére. Mindkét telephelyünkön rugalmasan
bővíthető infrastruktúra és dolgozói létszám áll rendelkezésre.